• elisesprint.com visitekaartje
    Lotus

    Visitekaartje

    Vanaf september 2020 visitekaartjes van de site beschikbaar. Voorkant het logo en url van de site, achterkant een schets van mijn eigen wagen. Wie wenst hoeft er maar eentje te vragen.

  • Lotus

    Aluminium sleepoog

    Montage van aluminium sleepoog op mijn Lotus Elise Sprint 220. Handig voor circuit rijden. En … omdat het er goed uitziet.    

  • Lotus

    24 juli 2020 Reims

    Er werd een ritje richting Reims-Gueux gepland met de Lotus Elise Sprint op 16 juli.Bedoeling was de oude pitstraat van het F1 circuit te bezoeken en wat foto’s te maken dit samen met een Lotus Elise S2 120pk met Rover motor.Gezien we beperkt waren tot 1 dag, geen verdere tijd om veel Champagne te drinken of truffels te eten.Echter wel tijd gevonden om een ritje te maken door het massief van Saint-Thierry. Na de aankoop van een paar flessen champagne Locret-Lachaud viel de AIM MX2E display compleet weg. Gelukkig was er de GSM met Waze voor de snelheid en de vrienden die ons tijdens de terugweg begeleiden om niet over…

  • Lotus

    Schroth harness

    Zoals eerder vermeld ging ik dit jaar nog proberen een set Schroth harness gordels aan te schaffen, echter wegens een promotie sneller dan verwacht tot de aankoop overgegaan. Eerder deze week werd de Harness Bar reeds geïnstalleerd dus klaar voor de montage. Om het set te kunnen monteren was enkel nog de demontage van de zetels nodig om aan de montage punten (binnenkant) te kunnen komen. Dit door het lossen van de 4 bouten waarmee de zetel aan de auto is bevestigd. En het demonteren van de gordel. Aan de bestuurderszijde hoef je enkel de gordel sensor uit te trekken. Deze is simpel uit te schakelen door ze niet meer…

  • Lotus

    Ruitenfolie

    Net zoals in mijn eerste Lotus Elise S2 120pk heb ik soms nogal last van de lichten van de achterligger, daarom ruitenfolie of zonnefilm aangebracht. Tevens is de frontale inkijk met dak erop een stuk minder hierdoor. Het is natuurlijk minder bescherming tegen warmte of zonlicht gezien het op het recht geplaatste polycarbonate achterraam is bevestigd. Dit ondanks de slechts 6% doorlaat.Ook wel een nadeel is dat bij iets minder klaar weer je bijna niets door het venster meer ziet en enkel kan rijden op de zijspiegels. Natuurlijk bij menig Exige of Evora ook wat beperkingen op dat vlak door bv de compressor of het carbon ‘tailgate’. Mijn eerste Lotus…

  • Lotus

    Harness bar

    In afwachting van een goed set 4-punts gordels de Harness Bar aangeschaft en geplaatst in mijn Lotus Elise Sprint 220.Het is de bedoeling een set Schroth aan te schaffen hopelijk nog dit jaar. Eventueel een nieuw set of een mooi set die iemand niet gebruikt en bereid is te verkopen. Voor de montage heb je met dit set genoeg aan een T45 Torx en een kwartiertje van uw tijd.  

  • Lotus

    9-12 juli 2020

    Na lange tijd verplicht thuis blijven door de Covid-19 maatregelen toch maar een uitstapje gedaan met de Lotus Elise SprintLotus Elise Sprint 220 richting Maffe, Stavelot, Spa, Nürburg, …Deze uitstap was lang gepland in kader van Lotus Cup, maar deze kon natuurlijk niet plaatsvinden wegens de gekende problemen. Toch maar besloten om het reisje zelf te laten doorgaan en te genieten van de Waalse wegen voor in totaal zo’n 975km.Hier wat sfeerfoto’s. Versneld filmpje van deel van de rit.  

  • Lotus

    Zonneband

    Gezien de huidige Lotus Elise Sprint 220 terug geen zonneklep of zonneband meer heeft had ik voor de zomer van 2019 al besloten terug de gekende Lotus Sport sticker te plaatsen. Hierdoor zit de lage zon die in het najaar veel van de partij is niet meer in de ogen tijdens het rijden … En ja het ziet er ook cool en sportief uit. Op de foto zie je ook het geplaatste aluminium sleepoog.

  • Lotus

    1 jarig bezit

    Vandaag 13 april 2020 blaast de Lotus Elise Sprint 220 zijn eerste kaarsje uit en is hiermee dus net 1 jaar oud geworden, dit met 5634km op de teller. Dit eerste jaar vooral gebruikt voor wat ritjes naar de Ardennen, heel wat ritjes naar zee en natuurlijk de standaard familie uitstapjes. AIM-Sportline Dashboard Komend jaar staan nog paar zaken op til met de Lotus Elise Sprint 220 waaronder harnessbar en Schroth harness. Ongetwijfeld nog wat extra zaken die ik opmerk of wens bij te plaatsen. Deze escapades kan je natuurlijk hier volgen. Wegens de gekende Corona maatregelen vermoedelijk een pak minder uitstappen het komende jaar die de moeite waard zullen…

  • Lotus

    Carbon interieur

    Ondanks de leder onderdelen kwam er al snel de zin om bepaalde items te vervangen door de carbon side sills uitvoering. De airbag en side sills (-0,8kg) werden vervangen door items van Elise Shop. Of de wagen nu echt lichter is geworden is maar de vraag, maar het ziet er wel een stuk leuker uit gezien de al reeds talrijke carbon onderdelen op de Sprint. Eerst wat YouTube filmpjes bekeken ivm de demontage van sills en airbag cover. Na wat surfen klaar voor het echte werk. De side sills waren vrij snel gemonteerd, enkel de airbag bleek een groter probleem. Ik had gelukkig al de clip-pass items bij besteld, maar…

  • Lotus

    Afhaling 11 april 2019

    Hier de eerste foto’s van de eerste ontmoeting met de Lotus Elise Sprint 220. VIN: SCCLJCRC6KHD11043 SCCL Lotus JC Elise R 2ZR – 220 C Dual SIR (Restraint) 6 Controle digit K Model 2019 H Build at Hethel D Left Hand Drive 1 Manual gearbox 1043 Serie nummer Uitleg VIN Eerste upgrade bij de afhaling was de TRD airbox.

  • Lotus

    Carbon spiegels

    Ik keek al een tijdje uit om de standaard zwarte spiegels te upgraden met een carbon Cover. Na wat zoeken ze op een niet Europese website kunnen kopen aan een voordelige prijs. Na een paar maand in de kast te liggen toch eens tijd gevonden ze te monteren op de wagen.

  • Lotus

    AIM MX2E

    Tijdens de nieuwsjaar receptie van Lotus Verhiest zag ik de AIM MX2E op een standje staan net naast de 2 Race Exige’s van het Team Verhiest. Thuis gekomen zocht ik wat info op en bekeek ik wat Youtube filmpjes. Had ik dicht echt nodig? Nee gezien ik geen circuit rijder ben is het vooral een leuk gadget met een paar leuke items. Zo sprak het gele kleur me wel aan passend met de wagen. Ook het duidelijk zien van de snelheid en de gekozen versnelling is een leuke meerwaarde van de 800×400 pixels display. Rondetijden en gedetailleerde track-info van meer dan 4000 circuits wereldwijd is natuurlijk voor velen waar het…