• Gavox Watch
    Lotus

    Gavox Roads Watch 81/130

    De Gavox Roads Watch in samenwerking met House of Speed of de Gavox Road Lotus als je wil. Vormt een brug tussen een duikhorloge en toolwatch met tal van extra mogelijkheden: tijd, datum, chrono (30 min/12 u), tachymeter én alarm. En daarmee weten de uurwerkkenners meteen dat er achter het mooie Gavox-logo geen automaat tikt maar een quartz-klokje. Het is niet zomaar een uurwerk maar eerder een analoge smartwatch te noemen in de Lotus livery kleuren geel/groen. Groen: Name: British Racing Green Hex: #004225 RGB: (0, 66, 37) CMYK: 1, 0, 0.439, 0.741 Geel: Name: Canary Yellow Hex: #FFEF00 RGB: (255, 239, 0) CMYK: 0, 0.062, 1, 0 Bovendien heeft…

  • Lotus

    2 jarig bezit Lotus Elise Sprint 220

    In april werd de Lotus Elise Sprint 220 2 jaar, door Corona en wat verlof werd het onderhoud uitgesteld tot 22 mei. Met 8500km op de teller, vorig jaar 5600km dus een delta van 2900km duidelijk een pak minder gereden. Kosten waren er niet gezien ik geniet van de formule 3-3-3, anders was de rekening 280€ geweest.    

  • Lotus

    Lotus Elise and Exige 1995-2020: The Complete Story

    Boek “Lotus Elise and Exige 1995-2020” van Johnny Tipier gekocht voor zo’n 32€ op Amazon. Je kan er alle modellen van de Elise en Exige vinden tussen 1995 en 2020. Met uitzondering van de Final Edition modellen gemaakt in 2021 een totaal beeld van de 2 modellen. Het boek “Lotus Elise and Exige 1995-2020” bevat leuke teksten van belangrijke personen, ervaringen op de weg als ook het circuit, met vele detail specificaties en zo’n 390 foto’s. Vernoemd naar Elisa, de kleindochter van de toenmalige eigenaar van Lotus, Romano Artioli van Bugatti, werd de Lotus Elise gelanceerd op de beurs van Frankfurt in 1995. In de daaropvolgende vijfentwintig jaar heeft het zich…

  • Porsche Cayman
    Geen categorie

    Porsche Cayman 981

    Porsche Cayman 981 – 2013 Porsche Cayman Type 981 Bouwjaar 2013/10 202 kW (275 pk) bij 7.400 tr/min KM 30.000 Kleur Bruin/Grijs – Luxor Beige Leder Banden 20″ Carrera S PDK PCM Bose-Sound 2-zone airco Cruise control Dynamische bi-xenonlichten Park-assist systeem voor- en achteraan Voorruit met grijze kleurstrook Stoelverwarming Vloertapijten Interieurpakket in leder Een eerste indruk … Ik heb de Porsche Cayman in het avondlicht de eerste keer gezien, was niet meteen onder de indruk maar was de enige in de streek die te koop stond. De dag erna toch nog maar eens gaan kijken om de wagen degelijk te beoordelen. Zowat alle opties die ik wenste waren aanwezig, enige…

  • Certificate of Provenance
    Lotus

    Certificate of Provenance

    Na een paar weken wachten eindelijk de nieuwe ‘Certificate of Provenance’ ontvangen van de dealer voor de prijs van 202,00€. Had deze al besteld voor ik wist dat er een update was en de presentatiebox een stuk leuker is geworden om te hebben. Het is eigenlijk een must have collectors item voor elke liefhebber en eigenaar. De presentatiebox bevat ondermeer Het ‘Certificate of Provenance’ – geprint op premium papier, met hierin de gegevens van de wagen met alle specificaties. Zoals kleur (Solid yellow C206), opties, VIN, datum van productie, motor nummer, dealer en wanneer het Lotus sales team de auto door hun handen kregen. De ‘Build Specification Letter’ – Meer…

  • elisesprint.com visitekaartje
    Lotus

    Visitekaartje

    Vanaf september 2020 lotus visitekaartje of naamkaartje van de website beschikbaar. Voorkant het logo en url van de website, achterkant een schets van mijn eigen wagen. Wie wenst hoeft er maar eentje te vragen, ook veel kans dat ze tijdens een event tussen uw ruitenwisser belanden.

  • Lotus

    Aluminium sleepoog

    Montage van een aluminium sleepoog op mijn Lotus Elise Sprint 220. Handig om op een circuit te gaan rijden tijdens talloze trackdays. En … omdat het er goed uitziet natuurlijk.Gekocht tijdens een gebruikelijk Lotus dealer bezoek. Montage kost 2 minuten om het plastic stukje uit te halen en de schroef in te draaien en te borgen via de moeren.  

  • Lotus

    24 juli 2020 Lotus Elise Sprint in Reims

    Er werd een ritje richting Reims-Gueux gepland met de Lotus Elise Sprint. Eerder waren we wel al met de Lotus Elise met Rover begin de jaren 2005 in Reims geweest om hier en daar de Champagne te mogen proeven en de baantjes te verkennen. Nu waren we blij met de Lotus Elise Sprint in Reims te kunnen toeren.Bedoeling was de oude pitstraat van het F1 circuit te bezoeken en wat foto’s te maken met de Lotus Elise Sprint in Reims, dit samen met een Lotus Elise S2 120pk met Rover motor.Gezien we beperkt waren tot 1 dag, geen verdere tijd om veel Champagne te drinken of truffels te eten.Echter wel…

  • Lotus

    Schroth harness

    Zoals eerder vermeld ging ik dit jaar nog proberen een set Schroth harness gordels aan te schaffen, echter wegens een promotie sneller dan verwacht tot de aankoop overgegaan. Eerder deze week werd de Harness Bar reeds geïnstalleerd dus klaar voor de montage. Om het set te kunnen monteren was enkel nog de demontage van de zetels nodig om aan de montage punten (binnenkant) te kunnen komen. Dit door het lossen van de 4 bouten waarmee de zetel aan de auto is bevestigd. En het demonteren van de gordel. Aan de bestuurderszijde hoef je enkel de gordel sensor uit te trekken. Deze is simpel uit te schakelen door ze niet meer…

  • Lotus

    Ruitenfolie

    Net zoals in mijn eerste Lotus Elise S2 120pk heb ik soms nogal last van de lichten van de achterligger, daarom ruitenfolie of zonnefilm aangebracht. Tevens is de frontale inkijk met dak erop een stuk minder hierdoor. Het is natuurlijk minder bescherming tegen warmte of zonlicht gezien het op het recht geplaatste polycarbonate achterraam is bevestigd. Dit ondanks de slechts 6% doorlaat.Ook wel een nadeel is dat bij iets minder klaar weer je bijna niets door het venster meer ziet en enkel kan rijden op de zijspiegels. Natuurlijk bij menig Exige of Evora ook wat beperkingen op dat vlak door bv de compressor of het carbon ‘tailgate’. Mijn eerste Lotus…

  • Lotus

    Harness Bar Lotus Elise Sprint 220

    In afwachting van een goed set 4-punts gordels de Harness Bar aangeschaft en geplaatst in mijn Lotus Elise Sprint 220.Het is de bedoeling een set Schroth aan te schaffen hopelijk nog dit jaar. Eventueel een nieuw set of een mooi set die iemand niet gebruikt en bereid is te verkopen. Voor de montage heb je met dit set genoeg aan een T45 Torx en een kwartiertje van uw tijd.  

  • Lotus

    Uitstap 9-12 juli 2020

    Na lange tijd verplicht thuis blijven door de Covid-19 maatregelen toch maar een uitstapje gedaan met de Lotus Elise SprintLotus Elise Sprint 220 richting Maffe, Stavelot, Spa, Nürburg, …Deze uitstap was lang gepland in kader van Lotus Cup, maar deze kon natuurlijk niet plaatsvinden wegens de gekende problemen. Toch maar besloten om het reisje zelf te laten doorgaan en te genieten van de Waalse wegen voor in totaal zo’n 975km.Hier wat sfeerfoto’s. Versneld filmpje van deel van de rit.  

  • Lotus

    Zonneband

    Gezien de huidige Lotus Elise Sprint 220 terug geen zonneklep of zonneband meer heeft had ik voor de zomer van 2019 al besloten terug de gekende Lotus Sport sticker te plaatsen. Hierdoor zit de lage zon die in het najaar veel van de partij is niet meer in de ogen tijdens het rijden … En ja het ziet er ook cool en sportief uit. Op de foto zie je ook het geplaatste aluminium sleepoog.

  • Lotus

    1 jarig bezit

    Vandaag 13 april 2020 blaast de Lotus Elise Sprint 220 zijn eerste kaarsje uit en is hiermee dus net 1 jaar oud geworden, dit met 5634km op de teller. Dit eerste jaar vooral gebruikt voor wat ritjes naar de Ardennen, heel wat ritjes naar zee en natuurlijk de standaard familie uitstapjes. AIM-Sportline Dashboard Komend jaar staan nog paar zaken op til met de Lotus Elise Sprint 220 waaronder harnessbar en Schroth harness. Ongetwijfeld nog wat extra zaken die ik opmerk of wens bij te plaatsen. Deze escapades kan je natuurlijk hier volgen. Wegens de gekende Corona maatregelen vermoedelijk een pak minder uitstappen het komende jaar die de moeite waard zullen…

  • Lotus

    Carbon interieur

    Ondanks de leder onderdelen kwam er al snel de zin om bepaalde items te vervangen door de carbon side sills uitvoering. De airbag en side sills (-0,8kg) werden vervangen door items van Elise Shop. Of de wagen nu echt lichter is geworden is maar de vraag, maar het ziet er wel een stuk leuker uit gezien de al reeds talrijke carbon onderdelen op de Sprint. Eerst wat YouTube filmpjes bekeken ivm de demontage van sills en airbag cover. Na wat surfen klaar voor het echte werk. De side sills waren vrij snel gemonteerd, enkel de airbag bleek een groter probleem. Ik had gelukkig al de clip-pass items bij besteld, maar…

  • Lotus

    Afhaling 11 april 2019

    Hier de eerste foto’s van de eerste ontmoeting met de Lotus Elise Sprint 220. VIN: SCCLJCRC6KHD11043 SCCL Lotus JC Elise R 2ZR – 220 C Dual SIR (Restraint) 6 Controle digit K Model 2019 H Build at Hethel D Left Hand Drive 1 Manual gearbox 1043 Serie nummer Uitleg VIN Eerste upgrade bij de afhaling was de TRD airbox.

  • Lotus

    Carbon spiegels

    Ik keek al een tijdje uit om de standaard zwarte spiegels te upgraden met een carbon cover. Na wat zoeken de carbon spiegels op een niet Europese website (Aliexpress) kunnen kopen aan een voordelige prijs. Na een paar maand in de kast te liggen toch eens tijd gevonden ze te monteren op de Lotus Elise Sprint 220.

  • GSM hoes
    Lotus

    GSM hoesje in Lotus thema

    Niet onmiddellijk een update aan de Lotus Elise Sprint, wel aan de iPhone XS Max. Een nieuw GSM hoesje in Lotus thema. Volgens de website zou hij ’s nachts het overdag opgevangen licht terug afgeven echter hier niets van gemerkt, maar daarom doen we het natuurlijk niet. Verder is het vrij degelijk afgewerkt en kan het tegen een stootje. Is voldoende van dikte om de camera op de achterkant te beschermen. Beloofd hier lang plezier aan te hebben.  

  • Lotus

    AIM MX2E

    Tijdens de nieuwsjaar receptie van Lotus Verhiest zag ik de AIM MX2E op een standje staan net naast de 2 Race Exige’s van het Team Verhiest. Thuis gekomen zocht ik wat info op en bekeek ik wat Youtube filmpjes. Had ik dicht echt nodig? Nee gezien ik geen circuit rijder ben is het vooral een leuk gadget met een paar leuke items. Zo sprak het gele kleur me wel aan passend met de wagen. Ook het duidelijk zien van de snelheid en de gekozen versnelling is een leuke meerwaarde van de 800×400 pixels display. Rondetijden en gedetailleerde track-info van meer dan 4000 circuits wereldwijd is natuurlijk voor velen waar het…